alexiv писал(а):По аналогии с а5, если после включения зажигания и при любой температуре воздуха и охлдаждающей жидкости включаются оба вентилятора см. датчик температуры воздуха находящийся под бампером.
Может плохой контакт, а может умер. Ну и диагностика в помошь. Соот тему легко найти.
Тема не умирает.
Alexiv ,Вы так изложили ,что не понятно самое главное - вместе или раздельно должны включаться вентиляторы на исправном авто .....
А это сеет сомнения....и двигает людей на поиски того чего нет....
Про раздельное включение вентиляторов ,тема настолько бородатая ,что хочеться закрыть вопрос....
На всякий случай вот текст из учебника SSP- о том как управляются эти вентиляторы
RADIATOR FANS V7-V177
The radiator fans are located behind the
engine radiator. The main new feature of the fan
assembly is that the first motor V7 has integrated
electronics to interpret the activation signal
coming from the engine control unit, and operate
the fans at the required speed.
CONTROL OF RADIATOR FANS
The radiator fans are activated by the engine
control unit.
The control unit needs the signals from the
coolant temperature sensors G38 and G62, and
from the electronic pressure sensor G65
through the comfort CAN-Bus line from the airconditioning
control unit.
The engine control unit uses all this
information to constantly calculate the required
fan speed. It activates the fan with a fixed
frequency signal of “25Hz” and a variable duty
cycle. This signal is interpreted by the electronic
unit J293, located in the fan assembly.
The fans do not operate with a set number of
speed variations as before, rather their speed is
constantly varied by the signal received from
the engine control unit.
The air-conditioning control unit sends
the signal for the required fan speed to the
comfort CAN-Bus line and the gateway
converts it and sends it to the drive CAN-Bus
line. It is then analysed and processed by the
engine control unit.
SSP правда СЕАТ ....
Так что на шкоде вполне возможен эксклюзив....
П.П.С.
Смысл этого текста таков- вентиляторы работаю вместе ,УСЕГДА. Но скорость их управляется ,в зависимости от давления хладогента и температуры.....